Cinque Terre – najbardziej malownicze miejsce we Włoszech

Włochy to zdecydowanie mój ulubiony kraj oraz niezmiennie najlepszy kierunek na wakacje. Chociaż byłam tam już kilka razy i odwiedziłam bardzo wiele włoskich miast, zarówno tych dużych, jak i mniejszych, to wciąż chcę wracać, żeby zobaczyć coś nowego. A zdecydowanie jest co! Mnie najbardziej zachwyca, że Włochy są tak różnorodne i mają tyle do zaoferowania – znajdziemy tam nie tylko najpiękniejsze widoki, niebieskie morze, śródziemnomorską przyrodę i pyszną kuchnię, ale przede wszystkim najbardziej wyjątkową architekturę i zachwycające miasta, które mają swój unikalny włoski klimat.

Podczas naszej ostatniej podróży do Włoch, udało nam się zwiedzić nie tylko Rzym, Florencję i wybrzeże Amalfi, ale także magiczne Cinque Terre, czyli pięć niewielkich i kolorowych miasteczek położonych na Riwierze Liguryjskiej: Monterosso, Vernazza, Corniglia, Manarola i Riomaggiore. Miejscowości są naprawdę malutkie, ale zachwycające – nie bez powodu dostały się na listę światowego dziedzictwa UNESCO.

Riomaggiore

My zatrzymaliśmy się w prawdopodobnie najbardziej znanej i według naszej subiektywnej opinii, także najpiękniejszej z nich, Riomaggiore. Był to dobry wybór, ponieważ widoki były nieziemskie, udało nam się także wykąpać w morzu, ponieważ w Riomaggiore znajduje się niewielka, ale przyjemna plaża, pospacerować, a wieczorem cieszyć się chwilą przy drinku i włoskim jedzeniu.

Riomaggiore Cinque Terre

restauracja w riomaggiore

riomaggiore

Wszystkie miasteczka Cinque Terre są ze sobą dobrze połączone linią kolejową, a trasa biegnie przez tunele i klify i właśnie tym sposobem zwiedziliśmy także Vernazzę oraz Monterosso. W ostatni dzień myśleliśmy o tym, żeby wybrać się na spacer słynną Ścieżką Miłości, łączącą Riomaggiore oraz Manarolę, lecz z braku czasu wybraliśmy się na 3-godzinny rejs wzdłuż wybrzeża Cinque Terre, aby jeszcze lepiej zobaczyć kolorowe miasta na klifach, ponieważ najkorzystniej wyglądają od strony morza – w ten sposób udało nam się zobaczyć wszystkie wioski, w tym dwie, do których nie dotarliśmy pociągiem. Jeśli macie ograniczony czas i wiecie, że nie uda Wam się zobaczyć wszystkich miasteczek, na pewno polecamy podróż do Vernazzy, z uroczymi uliczkami i najbardziej zachwycającą panoramą z wieży zamku Castello Doria.

Monterosso plaża

Monterosso

rejs Cinque Terre

Mimo tego, że Cinque Terre staje się w ostatnich latach coraz bardziej popularne i Włochy planują nawet wprowadzić limity turystów w tym regionie, to chciałam zainspirować do podróży wszystkich, którzy jeszcze nie wiedzieli o istnieniu tego pięknego miejsca, ponieważ zdecydowanie jest to coś, co warto zobaczyć. My na pewno nie zapomnimy tych widoków!