Hotelowe inspiracje: Gdzie zatrzymać się na Krecie? Hotel Dyo Suites w Rethymno

Grecja to istny raj dla miłośników niezwykłych i klimatycznych hoteli – trzeba przyznać, że można tu znaleźć wiele nowoczesnych i nieszablonowych konceptów w fajnym stylu, a co najlepsze – w przystępnych cenach! Porównując ceny greckich hoteli z cenami hoteli w innych krajach południowych, np. we Włoszech lub Hiszpanii, w Grecji za te same pieniądze dostaniemy dużo lepszą jakość. Dlatego też tym razem postanowiliśmy trochę zaszaleć i zarezerwować coś z wyższej półki – hotel, który od pierwszego wejrzenia wpadł nam w oko, a mianowicie Dyo Suites w Rethymno. Dużo osób było nim zainteresowanych na moich instastories, dlatego przygotowałam bardziej dokładną recenzję.

Dyo Suites to bardzo nowoczesny hotel butikowy, wyróżniający się bardzo odważnym, jednak zarazem minimalistycznym designem, a także elementami smart home dostępnymi w każdym pokoju. Hotel składa się z 8 niezwykłych apartamentów i położony jest przy nadmorskiej promenadzie, dosłownie 20 metrów od morza. Posiada prywatną plażę, a od starego miasta w Rethymno dzieli go około 15-20 minut spacerem. To chyba jedyny negatywny punkt, bo mogłoby być ciut bliżej, lecz jednak problem udało nam się z łatwością rozwiązać – w leniwe dni korzystaliśmy z hulajnóg elektrycznych, których zawsze było pod dostatkiem w okolicy hotelu.

Po przyjeździe do Dyo Suites duże wrażenie zrobiło na nas przestronne patio w stylu boho, piękne nowoczesne budynki łączące biel, szkło i drewno, a także wspaniale komponująca się roślinność.

dyo suites rethymno

W recepcji zostaliśmy powitani drinkiem, a następnie udaliśmy się do naszego pokoju – zarezerwowaliśmy dwupiętrowy apartament z widokiem na morze i outdoor jacuzzi. Wnętrze prezentowało się wspaniale – styl był nieco surowy, podążający w kierunku miejskiej dżungli. Ściany imitowały beton architektoniczny, nad łóżkiem zwisał bluszcz, mieliśmy też fikuśną lampę w kształcie wspinającej się małpy oraz przeszklony elegancki prysznic. Drugi poziom w całości zajmował przestronny taras z widokiem na morze i wspomnianym wcześniej jacuzzi.

Z powodu pandemii śniadanie było serwowane à la carte w restauracji lub z dostawą do pokoju, co bardzo nas ucieszyło. Mimo wszystko, jeszcze wtedy nie wiedzieliśmy, co nas czeka – okazało się, że śniadania były niesamowite! Pyszne omlety, banofee pancakes, lokalne przysmaki, świeżo wyciskane soki… wszystko czego tylko dusza zapragnie! Takich śniadań nie doświadczyliśmy jeszcze w żadnym innym hotelu.

Kolejnym aspektem, którym wyróżnia się hotel Dyo Suites jest Dyo Technology, czyli technologia smart control – w każdym pokoju znajduje się Alexa oraz panel sterowania światłami, temperaturą, a nawet sygnalizacją „nie przeszkadzać” – wszystko znajduje się w jednym miejscu, a także jest możliwość sterowania głosem. Niestety, tutaj również z powodu pandemii, hotel wprowadził pewne obostrzenia i Alexa nie była dostępna w czasie naszego pobytu – czego niestety nie rozumiemy.

W hotelu Dyo Suites spędziliśmy kilka dni w naprawdę komfortowych warunkach i obsługą na najwyższym poziomie, dlatego jeśli tylko szukacie niezwykłego miejsca na Krecie, mogę go z czystym sumieniem polecić – wpis nie jest sponsorowany i bazuje tylko na naszych doświadczeniach. Dajcie znać, jakie miejsca Wy polecacie na Krecie, a tymczasem linkuję pozostałe wpisy z serii „Hotelowe Inspiracje”: